0

جمع هزینه خرید : 0 تومان

رفتن به سبد خرید

پوشاک نوزاد

پوشاک نوزاد

پوشاک نوزاد
پوشاک نوزاد

پوشاک نوزاد

پوشاک
بطور کلی، پوشاک نوزاد باید نرم و راحت باشد و هیچگونه دگمه یا درز آزار دهنده نداشته باشد. شما باید لباس های نوزاد را چندین بار در روز عوض کنید بنابراین لباسی را انتخاب کنید که دکمه های آن براحتی باز شود و تعویض پوشک آسان صورت گیرد. کودک خیلی سریع رشد می کند و اندازه های او تغییر می کند بنابراین لباسها را کمی بزرگتر بخرید؛ حداقل به اندازه ای که تا دو ماه بعد نیز قابل استفاده باشند. یکی دو لباس هم درست به اندازۀ خودش برای وقت هایی که می خواهید زیبا جلوه کند تهیه کنید. علیرغم آنکه در ادامه تعداد لباسها قید شده است ولی باز هم تعداد مورد نیاز بستگی خواهد داشت به سلیقه شما و زمان بندی برای شستشوی لباسها.
لباسهای یک تکه (۴ تا ۷ عدد): لباسهای یک تکه (اغلب “سرهمی” خوانده می شوند) لباس پوشاندن را فوق العاده آسان می کند. لباسهایی انتخاب کنید که از الیاف نرم بافته شده باشد و از ناحیۀ سر باز بوده، در ناحیۀ مچ پا و ساق ها آزاد باشد. درزهای لباس نیز، باید پاک دوزی شده باشد (تا زبر و خراش دهنده نباشد). از لباس هایی که زیپ دارد بپرهیزید (زیپ ممکن است پوست ظریف نوزاد را نیشگون بگیرد).
پیژاما یا لباس خواب های یک تکه (۴ تا ۷ عدد): لباس خواب هایی که در انتها با یک نخ جمع می شوند بسیار مناسبند زیرا هنگام تعویض پوشک در نیمه شب شما مجبور نخواهید بود که دگمه یا قزن لباس را بگشائید. لباس خواب نوزاد باید حتما گرم باشد زیرا خواب نوزاد راحت تر خواهد بود.
بلوزهای پنبه ای (۴ تا ۷ عدد): بلوزهای نرم انتخاب کنید که ترجیحاً با دکمه دور گردن قابل اندازه شدن باشد یا زیرپوشهای “یقه فرشته” که سر براحتی از آن عبور می­کند. زیر پیراهنی برای چسبیدن به بدن نوزاد خوب است و از پوست او نیز در مقابل درزهای بلوز و یا دگمه های آن جلوگیری می کند. از زیـر پوش هـای “زیر دکمه دار” استفاده کنید که زیر پوشک بسته می شوند و در نتیجه جمع نشده بالا نمی روند.
پلوور یا ژاکت (۱ عدد): اکثر نوزادان به لباسـهایی که از سرشـان پاییـن کشیـده می شود علاقه ای ندارند بنابراین ژاکتی به نوزاد بپوشانید که از جلو تا پایین دگمه داشته باشد.
لباس پشمی یا پالتو (۱ عدد): اگر نوزادتان در زمستان بدنیا آمده است به شما توصیه می کنیم که وقتی او را از خانه بیرون می برید یک سرهمی پشمی به او بپوشانید. پالتو کمی گرانتر است اما چندان مورد نیاز نیست زیرا احتمال بازی در برف برای کودک شما وجود ندارد. بهرحال بالاپوشهای زمستانی را حتما کمی بزرگتر بخرید.
جوراب و پوتین پارچه ای (۴ تا ۷ عدد): اکثر فروشگاهها کفش نوزاد می فروشند ولی شما نیازی به آن نخواهید داشت زیرا نوزاد راه نمی رود. بنابراین پای کودک را با کمک جوراب و پوتین پارچه ای گرم کنید.
کلاه لبه دار یا بدون لبه (۱ عدد): برای نوزادی که در تابستان متولد شده است باید کلاهی با لبۀ پهن تهیه کنید ولی برای نوزادی که در زمستان به دنیا می آید یک کلاه نرم و گرم لازم دارید که گوشهای او را بپوشاند.

5/5 0 0 0
فرم ارسال نظرات